fredag 27. februar 2015

Oppdrag 16: Ungdommens hverdag i 2015

Heisann!
I dag tenkte jeg å fortelle litt om mine tanker generelt om ungdomenshverdag i 2015. Ikke hva vi spiser og hvilke hobbyer vi har, men mer om hva som skjer og hvordan det er for oss med tanke på skole og press fra forskjellige vinkler.   

Som sagt i uttallige andre artikkler, blogginlegg og facebook sider er det mye press på dagens ungdom. Skolepress, sminkepress, klespress, pengepress og kroppspress. Alt som noen kan bli bedre i enn andre.
Selvølgelig kommer dette litt ann på alder og bosted. Det er antageligvis værre i de større byene enn i de små, men presset finnes overalt i forskjellige grader.

Alle har forskjellige meninger om dette med press. At vi ungdommen lager det selv, eller at det ikke er så ille som vi skal ha det til. Noe som er feil. Vi lager selvfølgelig press for oss selv ved å følge trender eller bli bedre, men det er ikke noe som er enkelt å forandre på.
 
http://fridyasmina.blogspot.no/2011_02_01_archive.html)

Presset kan komme på både jenter og gutter, gutter må ha det kuleste paret med fotball sko eller den beste gamer pcen. Mens jentene må ha det lengste håret eller den fineste veksa til over 5k. Det kan også komme på skolen blant gutter og jenter samlet. Hvem har best karakterer? Hvem har best engelsk uttale?

Jeg selv prøver å bry meg minst mulig om dette presset. Selvfølgelig funker det ikke alltid, men til de grader det går vil jeg være meg selv og gjøre det jeg synes er gøy. Det er vannskelig for alle, men alle burde prøve, det gjør at hverdagen blir mye bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar