fredag 12. september 2014

Oppdrag 2: Høsten

Hei! I dag var oppdraget å skrive om høsten, jeg og Mats valgte å ta bilder og spørre noen på skolen om høsten. Jeg selv elsker høsten - både fordi det begynner og bli kaldt, det er fine trær og fint lys ute, og det er også den årstiden jeg har bursdag på.
Nå er det virkelig lovlig med kakao, varme gensere og fine skjærf!




Et fargerikt teppe
kler skogen til fest
en vinter i vente
der høsten er best.

En tornado av farger
gir sjelen min ro
for her vil jeg bygge
Ja, her skal jeg bo.

Naturens stier
de skal vi gå
men husk at du alltid
litt varsomt må trå.

Naturen har krefter
i vann og i vind
så gå ut og se den
med åpnede sinn.

av Marit Irene Jensen.




 
INTERVIEW:
Et ord du forbinder med høsten?
Hva liker du med høsten?
 
Mads - blader, kaldt vær
Martin - regn, jeg har bursdag
Kimia - blader, koselig årstid
Ingrid - varme jakker, håndball sesongen starter
Magnus - litt kaldt, fine farger på trærne
Kristine - blader, fint vær
Borgny - fine farger, stemning med kakao

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar